Al Ries

Al Ries Resmi
Al Ries efsanevi bir pazarlama stratejisti ve pazarlama üzerine çok satan 11 kitabın (Positioning, Marketing Warfare, Focus, The 22 Immutable Laws of Branding, , The Fall of Advertising & the Rise of PR ve War in the Boardroom) yazarıdır. DePauw Üniversitesinden mezun olduktan ve New York’ta Ries Cappiello Colwell adında kendi ajansını açmadan önce Al Ries General Electric’in reklam departmanında çalışmıştır.

Ajans daha sonra pazarlama strateji firmasına dönüşüp ismini ise Trout & Ries olarak değiştirmiştir. Advertising Age dergisinde konumlandırma çağının geldiğini anlatan ve sektörde ses getiren üç bölümlük makalenin yazarlarından bir tanesi olan Al Ries aynı zamanda Advertising Age dergisinin geçen sene hazırlamış olduğu 75 en önemli reklam dönüm noktalarından bir tanesi olarak adlandırılmıştır. AdAge Ries’ın yaratmış olduğu konseptin bugün halen geçerli olduğunu görüşlerini belirtmiştir. Association of Industrial Advertisers derneğinin başkanlığını yapan Ries aynı zamanda derneğin gerçekleştirmiş olduğu Andy Awards’un da yönetim kurulu başkanlığını da yapmıştır.

Al Ries’ın kitaplarından olan “The Fall of Advertising & the Rise of PR” pazarlama dünyasında çok büyük yankı uyandırmıştır. Kitap hem The Wall Street Journal’ın hem de Business Week’in en çok satan kitaplar listesine girmiştir. 1994 yılında New York’ta kızı Laura Ries ile beraber Ries & Ries şirketinin kuran ve ortağı olan Al Ries şu anda Adage.com ve Riesreport.com’da köşe yazarı olarak yazılarını yayınlamaktadır.

Yer Aldığı Etkinlikler

11 Kasım 2013
Pazartesi
Brand Week İstanbul
Çırağan Palace Kempinski / İstanbul