Satınalmada Dijital Dönüşüm Sertifika Programı

Konferans / Tasarım

10 Ocak 2020, Cuma - 11 Ocak 2020, Cumartesi

09:00 - 17:00

Ücretli

Etkinlik Detayları

1 ) Giriş: Endüstri 4.0 ile Gelen Dijital Dönüşüm Akımı

  • Endüstri 4.0 kavramı
  • Endüstri 4.0 ‘ın oyunun kurallarını değiştiren 5 temel teknolojisi ve uygulama alanları
  • Dijital dönüşümün itici güçleri
  • Dijital dönüşüm vs Dijitalleşme
  • Başarılı bir dijital dönüşüm için gereken yönetim anlayışı ve adımlar
  • Bilginin yönlendirdiği iş modelleri geliştirmek – Örnek vaka analizler

2 ) Temel Satınalma Süreçleri ve Dijital Dönüşümün Nasıl Gerçekleşeceği

  • Satınalma nerede başlar, nerede biter? Tüm sürecin temel noktaları
  • Reaktif yerine proaktifsatınalma yaklaşımları
  • Teklif toplama / değerlendirme süreçleri ve gelecekte nasıl olacağı
  • Fiyat ve maliyet analizleri ve dijital dönüşümle birlikte kavramsal dönüşüm.
  • Toplam İyelik maliyeti bazında teklif kıyaslama teknikleri (20 dklık Vaka Çalışması) ve Endüstri 4.0 sonrası
    toplam iyelik maliyeti felsefesinden toplam yaratılan değer felsefesine dönüşüm
  • Yap ya da satınal karar aşamaları ve fizibilite analizi, yapay zeka uygulamaları
  • Satınalma performans yönetimi ve iş zekası uygulamaları
  • Satınalmada temel başarı faktörleri
  • Tüm paydaşları yaptığı işin merkezine koyan yeni satınalma bakış açısı
  • ‘Servis merkezi’ gibi çalışan satınalma departmanları
  • E-Tedarik
  • E-İhale

3 ) Modern Stratejik Satınalma Uygulamaları

  • Endüstri 4.0 bakış açısıyla değişen ve gelişen stratejik satınalma uygulamaları
  • Bütünleşik Satınalma – Diğer departmanlar ile ortak süreç iyileştirme ve proje geliştirme
  • Satınalma ve istihbarat
  • Satınalma ve benchmark çalışmaları
  • Tedarikçilerle stratejik partnerlik

4 ) Satınalma 4.0

  • Endüstriyel gelişim ve satınalmanın evrimi
  • Endüstri 1.0 dan Endüstri 4.0 a satınalmacıların değişen ve gelişen görev tarifleri
  • ‘Tek kontak’ (singlepoint of contact) kavramı ve buna paralel satınalmacılarda yetkinlik ve yetki artışı
  • Robotik proses otomasyonu (RPA), büyük veri analizi, sosyal medya ve kavramsal hesaplama (cognitivecomputing) ile satınalmanın etkinliğinin artırılması
  • Kavramsal satınalma (cognitiveprocurement) yaklaşımı ile satınalmada insan ve makine ortaklığı
  • Satınalmada yapay zeka (artificialintelligence) ve makine öğrenmesi (machinelearning) uygulama alanları, riskler ve fırsatlar
  • Satınalma departmanının şirketler içerisinde yükselen konumu
  • Yeni çağın ihtiyaçlarına ne kadar hazırız?

5 ) Endüstri 4.0 Sonrası Yeniden Şekillenen Tedarik Zincirleri

  • Tedarik zinciri optimizasyonu ve karlılığa etkisi
  • Uçtan uca tedarik zinciri kapsamı
  • Endüstri 4.0’ın tedarik zinciri üstüne teknolojik etkileri

6 ) Endüstri 4.0 ve Müşteri Odaklı Tedarik Zincirleri

  • Talep odaklı tedarik zincirleri nasıl kurulur?
  • Müşteri kategori yönetimi
  • Müşteri ömür boyu değeri (CLV) ve talep zinciri yönetimi

7 ) Satınalma Bütçe Yönetiminde Dijital Dönüşüm

  • Endüstri 4.0 sonrası çığır atlayan talep planlama sistemleri
  • Excel’lerden tahmin analitiği (predictiveanalytics) ‘ne dönüşüm
  • Satınalmada dinamik bütçeleme
  • Satınalma bütçe takibi ve yönetiminde yeni nesil uygulamalar

8 ) Tedarikçi Performansı ve Tedarikçi Risk Yönetiminde Big Data Analizi

  • Konvensiyonelsubjektif tedarikçi performans yöntemlerinden veri tabanlı tedarikçi performans yönetimine dönüşüm
  • Tedarikçi performans puanı ve tedarikçi risk puanı hesaplamalarında bigdata analizi
  • Gerçek zamanlı tedarikçi performans yönetimi ve faydaları
  • Kategori yönetiminde çeviklik ve şeffaflık

9 ) Tedarik Zincirinde İş Zekası ve Karar Destek Sistemleri

  • İş zekası (businessintelligence) ve karar destek sistemleri nelerdir?
  • Tedarik zincirinde uygulama alanları ve kazanımlar
  • Tedarik zincirinde otonom kararlar vs stratejik kararlar, hangisi ne zaman ve nasıl?

10 ) Blockchain ve Satınalma’da Uygulama Alanları

  • Blockchain nedir ve faydaları nelerdir – Örneklendirme
  • Tedarikçiler ve diğer paydaşlar ile satınalma arasında dijital bir güven platformu oluşturma
  • Blockchain ile operasyonel maliyetleri ‘dibe’ indirme
  • Blockchain sonrası sözleşme yönetiminde yeni ufuklar

11 ) Sözleşme Yönetimi ve Akıllı Sözleşmeler

  • Konvensiyonel sözleşmeler vs akıllı sözleşmeler, avantaj ve dezavantajları
  • Akıllı sözleşme tipleri, ne zaman hangisi?
  • Sözleşme takip ve yönetimininde dijital platformlar
Point Hotel Barbaros
İstanbul / Şişli / ESENTEPE
Yıldız Posta Cad. No: 29
Etkinlik Konuları
BUNLARA DA GÖZ ATABİLİRSİNİZ
Tedarikçi ve İç Müşteri İlişkileri Yönetimi.
Ramada Plaza By Wyndham Istanbul City Center
Strategy 4.0 Global Forum
Barbaros Point Hotel Istanbul