Stres ve Stres Tepkileri
- Stres nedir?,stresin fizyolojisi,savaş ya da kaç tepkisi
- Stresin fiziksel,duygusal,düşünsel,davranışsal ve ilişkisel belirtileri,
- Kişisel stres belirtilerini tanımaya,farkındalık kazandırmaya yönelik ölçekler ve uygulamalar
- Stresin yaşamımıza etkileri
- Anlık stres ve kronik stresin bedenimizdeki etkileri
- Olumlu stres düzeyi nedir?Yapıcı stres
- Yaşamsal ve Çalışma Yaşamındaki Stres kaynakları
- Hız ve zaman baskıları
- Performans kaygısı
- A tipi kişilik
- Mesleki tükenmişlik
- İş doyumu,İş stresine yol açan örgütsel faktörler, işe duyarsızlaşma ve mesleki verimsizlik
- Stres durumlarından yararlanma ,strese dayanıklı kişilerin ortak özellikleri,
- Stresle Başetmede Etkisiz Yöntemler
- Bedensel,duygusal ve davranışsal olarak kullandığımız etkisiz baş etme yöntemleri (daha çok stres ) ve sonuçları
Etkili Başa Çıkma Yöntemleri – Stres Yönetimi
- Duyguların Yönetimi ve Zihinsel Yeniden yapılandırma
- Duygular nasıl oluşur?Duygu ve düşünce ilişkisi,olumlu düşünme ,Olumlu iç diyalog,
- Yaşamsal kontrol nedir ?Kontrol davranışında kendini tanıma ve farkındalık kazanma
- Öfke nedir?Etkin öfke kontrolü yöntemleri ;Güvenli yaklaşım
- Stresi Yönetmede Bedensel yöntemler
- Nefes almanın önemi, Diyafram nefesi ,derinlemesine bedensel ve zihinsel gevşeme yöntemleri: progressive gevşeme ve zihinsel imajinasyon, yaratıcı imgeleme teknikleri
- Fiziksel egzersizin stres yönetiminde kullanılması
- Besinler ve stres ilişkisi
- İlişkisel Alanda Stresi Azaltan İletişim Tarzı
- Yüz ifadesi ve göz ilişkisinin önemi,jest ve mimikler,beden duruşu
- Stresi azaltmaya yönelik sözel iletişim
- Sen ifadesi yerine ben ifadesi kullanabilme
- Eleştiri alabilmek ve verebilmek /Kazan kazan yaklaşımı
- Sorun çözme basamakları ve yaşamdan uygulamalı örnekler
- Tüm yaşam alanlarımızda mesleki ve sosyal rollerimizde denge kurabilmek
- Yaşamda önceliklerimizi belirlemek
- Acil ve önemli işler arasındaki fark
- Zaman tuzakları /ertelemecilik,kararsızlık kaygı ve bölünmelerle baş edebilme
Bu eğitimde kişinin yaşamındaki stres kaynaklarını ve kendi kullandığı baş etme yöntemlerini fark edebilmesi için ölçek uygulamaları ve grup oyunları kullanılmaktadır.
Eğitimden dört hafta sonra aynı grupla izleme çalışması yapılarak stresi yönetme davranışının yaşama geçirilmesi amaçlanmaktadır. Bedensel baş etme yöntemlerine ilişkin uygulamalar hem Eğitim sırasında hem de izleme çalışmasında uygulanarak pekiştirilmesi sağlanmaktadır.