İletişim Programı- Stres Yönetimi

Eğitim / Medya ve İletişim

7 Şubat 2015, Cumartesi - 8 Şubat 2015, Pazar

10:00 - 17:00

Ücretli

05545414748

iremgur@psikeart.com

Facebook

Twitter

Etkinlik Web Sayfası

Etkinlik Detayları

Eğitimin Amacı :                                                                                                                                

Yaşamımızdaki zorlayıcı anlık veya uzun süreli olaylar çalışma  yaşamımız dahil olmak üzere tüm yaşam alanlarımızı etkiler. İş yaşamında isteksizlik, dikkat sorunları, zihinsel karışıklık, verimlilikte azalma, yorgunluk, sağlık sorunları ve zamanla tükenmişlik ve  işe devamsızlık gibi olumsuz durumlar yaşanabilir. Bu durumla etkili  bir şekilde başa çıkabilmek içinı stres tepkilerini bilmek, kendi bedensel, duygusal, sosyal, zihinsel tepkilerimizle ilgili farkındalık kazanmak, sağlıklı başa çıkma yöntemlerini öğrenmek ve günlük yaşantımızda  uygulamak yararlı olmaktadır. 

Bu program kişinin stres ve zorlayıcı yaşantılar sonucunda kendi tepkilerini fark etmesini, yoğun  stres yaratarak, kişinin yaşamı üzerindeki kontrol duygusunu zayıflatan olaylarla  veya biriktirilen  stresle  etkili başa çıkma becerileri kazanmasını ve bu becerileri yaşama geçirmesini  amaçlar. Bu nedenle, programdan dört  hafta sonra katılımcılarla izleme çalışması yapılmakta, program amacına uygun olarak kullanılan ölçekler değerlendirilerek katılımcıların kendileriyle ilgili  farkındalık düzeyi  geliştirilmektedir.     

                                                                                             

Eğitimin İçeriği : 

Stres ve Stres Tepkileri

  • Stres ve stres tepkileri

 

  • Stres nedir?,stresin fizyolojisi,savaş ya da kaç tepkisi
  • Stresin fiziksel,duygusal,düşünsel,davranışsal  ve  ilişkisel belirtileri,
  • Kişisel stres belirtilerini tanımaya,farkındalık kazandırmaya yönelik ölçekler ve uygulamalar

 

  • Stresin yaşamımıza etkileri 

 

  • Anlık stres ve kronik stresin bedenimizdeki etkileri
  • Olumlu stres düzeyi nedir?Yapıcı stres

 

  • Yaşamsal ve Çalışma Yaşamındaki Stres kaynakları

 

  •  Hız ve zaman baskıları
  •  Performans kaygısı
  •  A tipi kişilik
  •  Mesleki tükenmişlik
  •  İş doyumu,İş stresine yol açan örgütsel   faktörler, işe duyarsızlaşma  ve mesleki verimsizlik

 

  • Psikolojik Sağlamlılık

 

  • Stres durumlarından yararlanma ,strese dayanıklı kişilerin ortak özellikleri,

 

  • Stresle Başetmede Etkisiz Yöntemler       

    

  • Bedensel,duygusal ve davranışsal olarak kullandığımız  etkisiz baş etme yöntemleri (daha çok stres ) ve sonuçları

                                    

 Etkili Başa Çıkma Yöntemleri – Stres Yönetimi

  • Duyguların Yönetimi ve Zihinsel Yeniden yapılandırma

 

  • Duygular nasıl oluşur?Duygu ve düşünce  ilişkisi,olumlu düşünme ,Olumlu iç diyalog,
  • Yaşamsal kontrol nedir ?Kontrol davranışında kendini tanıma ve farkındalık kazanma
  • Öfke nedir?Etkin öfke kontrolü yöntemleri ;Güvenli yaklaşım

 

  • Stresi Yönetmede Bedensel yöntemler     

                                                             

  • Nefes almanın önemi, Diyafram nefesi ,derinlemesine bedensel ve zihinsel  gevşeme yöntemleri: progressive gevşeme ve zihinsel imajinasyon, yaratıcı imgeleme teknikleri
  • Fiziksel  egzersizin  stres yönetiminde kullanılması
  • Besinler ve stres ilişkisi

 

  • İlişkisel Alanda Stresi Azaltan İletişim Tarzı 

 

  • Sözsüz dilin kullanımı;
  1. Yüz ifadesi ve göz ilişkisinin önemi,jest ve mimikler,beden duruşu                          
  • Stresi azaltmaya yönelik sözel iletişim
  1. Sen ifadesi yerine ben ifadesi kullanabilme 
  • Eleştiri alabilmek ve verebilmek /Kazan kazan yaklaşımı

 

  • Sorun Çözme Becerisi

 

  • Sorun çözme basamakları ve yaşamdan uygulamalı örnekler

 

  • Zaman Yönetimi

 

  • Tüm yaşam alanlarımızda mesleki ve sosyal rollerimizde  denge kurabilmek
  • Yaşamda önceliklerimizi belirlemek
  • Acil ve önemli işler arasındaki fark
  • Zaman tuzakları  /ertelemecilik,kararsızlık kaygı ve bölünmelerle baş edebilme    

 

Bu eğitimde kişinin yaşamındaki stres kaynaklarını ve kendi kullandığı baş etme yöntemlerini fark edebilmesi için ölçek uygulamaları ve grup oyunları kullanılmaktadır.

Eğitimden dört hafta sonra  aynı grupla izleme çalışması yapılarak stresi yönetme davranışının yaşama geçirilmesi amaçlanmaktadır. Bedensel baş etme yöntemlerine ilişkin uygulamalar hem Eğitim sırasında hem de izleme  çalışmasında uygulanarak pekiştirilmesi sağlanmaktadır.   

Bu etkinliğin süresi geçmiş
İTÜ Maçka Sosyal Tesisleri
İstanbul / Beşiktaş / MAÇKA
İTÜ Maçka Kampüsü Sosyal Tesisler Binası Teşvikiye
Etkinlik Konuları