Eğiticilerin Eğitimi Sertifika Programı

Eğitim / Atölye Çalışması

18 Ocak 2014, Cumartesi - 19 Ocak 2014, Pazar

09:30 - 18:00

Ücretli

Etkinlik Detayları

Hedef Kitle : Eğitimveren veya verecek olan kişiler

Süre : 45 Saat

Katalımcı Sayısı: Bir grupta maksimum 25 kişi

Eğitim Günleri ve Saatleri:  Haftasonları Cumartesi ve Pazar(9.30-17.00)

Eğitim Yeri:: Okan Üniversitesi İzmir Bölge Temsilciliği

Amaç

Bu seminerin amacı kurumlarda eğitim veren eğitmenlere veya verecek olan eğitmen adaylarına bilgi, beceri ve bakış açıları kazandırmaktır.

Bu seminerde katılımcılar, yetişkin eğitiminin temel ilkelerini kavrayabilecek, yetişkin eğitimiyle öğrenme bağlamı arasında bağ kurabilecek, eğitim ihtiyaç analizi oluşturabilecek ve uygulayabilecek,

etkin bir eğitim programı içeriği ve görsel malzemesi tasarlayabilecek, eğitim sunumunda nelere dikkat etmesi gerektiğinin farkına varabilecek, zor katılımcılarla başa çıkabilecek, katılımcı merkezli, akılda kalıcı ve

zevkli bir eğitim programı dizaynının ve sunumunun nasıl yapılacağının farkındalığını yaşayabilecek ve eğitim sonrası etkin bir değerlendirmenin nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olabileceklerdir.

İçerik

Yetişkin Eğitimi ve Eğitim Sunumları

Eğitim nedir?

Eğitmen kimdir?

Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri

Yetişkin eğitiminde öğrenme bağlamı

Yetişkinlerde “Öğrenme” kavramı

Öğrenme tarzları – Uygulama

Öğrenme Modeli

Öğrenme Modelindeki farklı öğrenme tarzlarına göre bir eğitimin nasıl hazırlanacağı ve sunumu konusunda değerlendirmeler

Katılımcılar program başında eğitim sunumları yapacaklardır. Sunumları sırasında video kayıtları yapılacaktır.

Eğitim Sunumları İzleme ve Geri Bildirim Verme

Sunumları izleme ve geribildirim verme:  Katılımcılar neleri iyi yaptıkları, neleri geliştirmeleri konularında geribildirim alma fırsatı bulacaklardır.

İhtiyaç Analizi

Eğitim ihtiyaç analizi planlama

Katılımcılarım kim?

Katılımcılarımın ihtiyaçları neler?

Uygulama

Eğitim ihtiyaç analizi örnekleri

Eğitim ihtiyaç analizi uygulama ve elde edilen verileri değerlendirme

Eğitim İçeriği Tasarımı

Bir eğitimin kurgulamak

Eğitimin açılışı

Eğitimin açılışında bir stiliniz var mı?

Bir eğitimin açılışında neler olmalıdır? Örnekler

Eğitimin açılışında etki uyandırmak için nelere dikkat edeceğim? Örnekler

Uygulama

Eğitimin ana gövdesi

Eğitimin ana gövdesine modülleri ve uygulamaları nasıl yerleştirmeliyim?

Eğitimin ana gövdesinde ilgiyi canlı tutmak ve aktaracaklarımı etkili kılmak için neler kullanabilirim? Örnekler

Eğitimin kapanışı

Eğitimin kapanışında bir stiliniz var mı?

Bir eğitimin kapanışında neler olmalıdır?

Eğitimin kapanışını nasıl yapmalıyım?

Uygulama

Katılımcıların seçecekleri bir konuda eğitimlerini kurgulama uygulaması ve sunumu

Görsel Malzeme Tasarımı ve Ortam

Powerpoint sunumu ve dokümanları hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler

Tasarım şeklinin ve renklerin seçimi

Yazı karakterlerinin seçimi

Yazı boyutlarının seçimi

Asıl slayt seçeneğinin kullanımı

Animasyonların hazırlanması ve kullanımı

Sayfa numaraları, logolar ve sunumu yapacak kişinin isminin slaytlara konulması konularında bilgilendirmeler

Ortamda dikkat edilmesi gerekenler

Havalandırma, sıcaklık, ışık

Ses düzeni

Ekipman düzeni

Gürültü

Oturma düzeni örnekleri ve her bir düzenin artıları - eksileri

U düzen

V düzen

Yuvarlak düzen

Anfi Tiyatro düzeni

Yuvarlak Masa düzeni

Göğüs Kafesi düzeni

Eğitim Sunumu Sırasında Dikkat Edilecekler

Eğitimi sunumu yaparken beden dilini etkin kullanma

Etkili duruşlar – Bedenimle ne söylüyorum?

İstenmeyen beden duruşları ve Uygulamalar

İstenen beden duruşları ve Uygulamalar

Jestler ve mimikler

Jestlerin ve mimiklerin etkin kullanımı konusunda uygulamalar

Göz temasları

Etkin göz teması konusunda uygulamalar

Soruları karşılama
 

Eğitim sırasında neden soru sorulur?

Soruları karşılarken dikkat edilmesi gerekenler

Soru soran kişiyi dinlemek

Cevabı tüm katılımcılara yöneltmek

Cevabı bilmiyorsanız dürüst olmak

Zor katılımcılarla başa çıkma

Genel olarak zor katılımcılarla başa çıkma yöntemleri

Kişiselleştirmemek

Sorunun sebebini öğrenmek

Proaktif dinlemeye özen göstermek

Güvenli bir şekilde yanıt vermek

Samimi olmak ve katılımcıların ihtiyaçlarına empati duymak

Sorunun çözülmesine yardımcı olmak

Zor katılımcı tipleri ve zor katılımcı tiplerine yönelik özel çözümler

Tartışmacı

Bilgiçlik taslayan

Kendi aralarında konuşan

Sürekli şikâyet eden

Konuşmayan / Katılımcı olmayan

Aktarış

Doğru nefes alma (diyafram nefesi) ve uygulamalar

Konuşma hızı

Artikülâsyon ve uygulamalar

Vurgulama - Tonlama ve uygulamalar

Zaman kullanımı

Eğitim Değerlendirilmesi ve Eğitim Sunumları

Eğitim değerlendirme kriterleri

Reaksiyon: Katılımcıların programa nasıl bir tepki gösterdiğini ölçmek

Öğrenme: Eğitim programının sonunda katılımcılarda meydana gelen tutum değişikliği, bilgi ve/ ya da beceri artışı derecesini ölçmek

Davranış: Katılımcının eğitim programına girmiş olması nedeniyle davranışında ortaya çıkan değişimin derecesini ölçmek

Sonuç: Katılımcıların programa devam etmesinden kaynaklanan kesin sonuçları. (Üretim artışı, satışların artışı, kalite iyileşmesi, maliyet düşüşü, kaza sıklığında ve şiddetinde azalma ve daha yüksek kar, motivasyon yükselişi vs...) ölçmek
 

Katılımcılar program sonunda ikinci eğitim sunumlarını yapacaklar, neleri iyi yaptıkları, neleri geliştirmeleri konularında geribildirim alma fırsatı bulacaklardır.

Eğitim Sunumları İzleme ve Geri Bildirim Verme

Kayıt ve Katılım Bilgileri için İletişim:

Dolunay Argun:

Tel: 0232465 27 95

Fax: 0232465 27 96

E-mail : [email protected]

Adres: AliÇetinkaya Bulvarı No:31 K:6 D:12
Alsancak / İZMİR

Ödeme Bilgileri:

İzmir Kuzey Kamu Hastaneleri Birliği Personeli Özel Fiyatı: 1.000.TL(KDV dahil)

Sınıf Açılması İçin Gerekli Kişi Sayısı:25 kişi

*İş Bankası, Akbank, Yapı Kredi Bankası, Garanti Bankası, Finans Bank kredi kartlarına 6 eşit taksit yapılmaktadır.

*(Peşin Ödemeler VAKIFBANK KADIKÖY İSTANBUL Şubesi -IBAN No: TR 760001500158007299043128 T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ hesabı ŞUBE KODU:012hesabına yatırılacaktır. Dekont 0232 465 27 96 numaralı faks’a Dolunay Argun adı

Bu etkinliğin süresi geçmiş
Okan Üniversitesi İzmir Bölge Temsilciliği
İzmir / Konak / ALSANCAK
Ali Çetinkaya Bulvarı Akkaya Apt. No:31 K:6 D:12
Etkinlik Konuları