Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/etkinlik.com.tr/public_html/system/helpers/url_helper.php on line 162
E-İç ve E-Dış Ticaret Uzmanlık Sertifika Programı - Bilet Al

E-İç ve E-Dış Ticaret Uzmanlık Sertifika Programı

Eğitim / Finans-Ekonomi

30 Kasım 2013, Cumartesi - 19 Ocak 2014, Pazar

09:30 - 18:00

Ücretli

Etkinlik Detayları

20 BİN KİŞİNİN BİR BİLDİĞİ VAR!

Hepimizin bildiği üzere, günümüz ticari hayatında fark yaratmak ve bu farkı ortaya çıkarmak için sadece üniversite diploması yetmemekte. Firma sahipleri ve yöneticileri de bu durumu bildiği için iş başvurularında diplomanın yanında, almış olduğunuz sertfika programlarını göz önünde bulunduruyor.

Danışmanlığını yaptığımız firmaların ortak beklentileri arasında, çalışanlarının firmaya sağladığı katma değerler, maaliyetlerin azaltılması, az bütçeyle daha çok verim sağlanması, hedef pazarlara ve son tüketiciye en kısa zamanda güvenli bir şekilde ulaşılması ve firmanın tanınırlığının artması gibi internet üzerinden sağlanan çıkarımlar bulunduğunu biliyoruz.

Biz de Manelis Danışmanlık Eğitim Hizmetleri & YORKTRADE ailesi olarak ticari deneyimimizi sizlerle paylaşıyoruz. Ve verdiğimiz sertifikalarla “e-dış ticaret uzmanı” olduğunuzu belgeliyoruz. Ticari hayatınız süresince de danışmanlığınızı yaparak en doğru hamleleri yapmanızı sağlıyoruz.

KURS BİLGİLERİ

KURS SÜRESİ : 8 HAFTA SONU
KONTENJAN : 10
EĞİTİM ÜCRETİ : 1300 TL ( Taksitli ) & 1170 TL ( Peşin )
KATILIM ŞARTI : Aşağıdaki maddeleri taşıyanlar eğitimimize katılamazlar.

  1. Kendinden emin olmayanlar 
  2. Bu işin olabilirliğine inanmayanlar 
  3. Her şeyi bildiğini düşünenler 
  4. Ticaretten korkanların bu eğitimi almalarında sakınca görülmektedir.

Başvuru formu için tıklayınız

EĞİTİM PROGRAMIMIZ

DIŞ TİCARET MEVZUATINA İLİŞKİN KONULAR

*Dış Ticarete Başlangıç ve Giriş

• Temel Kavramlar ve Tanımlar,
• Neden İhracat Yapmalıyız?

*Uluslararası Pazarlama ve Markalaşma

• Pazarlama Nedir?
• Hedef Pazar Belirlerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
• Dış Pazar Araştırması ve Pazar Analizi Nasıl Yapılır?
• Pazar Araştırması ile Ne Elde Edilmektedir?
• İhracatçı Dış Pazarda Başarılı Olup Olamayacağını Nasıl Saptar?
• İşletme Stratejisi Nedir? İşletme Stratejisi Nasıl Kurulur?
• Marka Nedir?
• Coğrafi İşaret Nedir?

*Uluslararası Ticarette Teslim Şekilleri

• INCOTERMS Tarihçesi ve Yapısı,
• E Grubu: EXW
• F Grubu: FCA – FAS – FOB
• C Grubu: CFR – CIF – CPT – CIP
• D Grubu: DAP – DAT – DDP
• Alıcı ve Satıcı Açısından Sorumluluklar ve Maliyetler ve Açıklamalar,

*Uluslararası Ticarette Sigorta ve Lojistik

• Emtia Nakliyatı Sigortalar,
• Emtia Nakliyatı Sigortalarında Sigorta Poliçe Türleri ve Açıklamaları;
• —Flotan Poliçe
• —Kati Poliçe
• —Abonman Sözleşmesi,
• Teminat Türleri ve Kullanılan Klozlar,
• Sigortalarda Fiyatlandırmayı Etkileyen Unsurlar,
• Konşimentolar ve Türleri,
• Konteynır, TIR, Uçak Ölçüleri ve Kapasiteleri,

*Uluslararası Ticarette Ödeme Şekilleri

• Peşin Ödeme ve Özellikleri - (ADVANCE PAYMENT)
• Mal Mukabili Ödeme ve Özellikleri – (CASH AGAINST GOODS / CAG)
• Vesaik Mukabili Ödeme ve Özellikleri – (CASH AGAINST DOCUMENTS / CAD)
• Akreditifli Ödeme – (LETTER OF CREDIT / LC – DOCUMENTARY LETTER OF CREDIT /DLC)

*İhracatta Akreditif Uygulama ve Mevzuatı

• Akreditif İşleminin Özellikleri,
• Akreditifte Taraflar,
• İhracat Akreditiflerinin İncelenmesi, İthalat Akreditifi Açılması, Değişiklik Talepleri ve Banka Uygulamaları,
• Alıcı ve Satıcı Firmalar Açısından Avantajları ve Dezavantajları,
• Akreditif Türleri,

*İhracat Mevzuatı ve İhracatta Kullanılan Evrakların Analizi

• İhracat ve İhracatçı Tanımı,
• İhracat Türleri;
• —Kayda Bağlı İhracat,
• —Konsinye İhracat,
• —Geçici İhracat,
• —Kredili İhracat,
• —İthal Edilmiş Malın İhracı,
• —Serbest Bölgelere Yapılacak İhracat,
• —Bedelsiz İhracat,
• İhracı Yasak Mallar Listesi,
• İhracı Ön İzne Bağlı Mallar Listesi ve İzin veren Makamlar,
• Proforma Fatura – (Proforma Invoice)
• Ticari Fatura – (Commercial Invoice)
• Serbest Dolaşım Belgeleri, Düzenlendiği Ülkeler ve Onay Mercii,
• —ATR 
• —EUR.1 
• —FORM A
• —CERTIFICATE OF ORIGIN
• Çeki Listesi – (Packing List)
• Konsolosluk Faturası – (Consular Invoice)
• Gözetim Belgesi – (Inspection Certificate)
• Standart Kontrol Belgesi,
• Tarımsal ve Hayvansal Ürünler için Sağlık Sertifikaları,
• Helal Belgesi – (Helal Certificate)
• Koşer Belgesi (Kosher Certificate)
• Halı Ekspertiz Raporu,
• Radyasyon Analiz Belgesi,
• Transit Ticaret Uygulamaları,
• İhracat Evraklarının Kontrolü ve Bankaya Sunulması,
• İhracatta İş Akışı,
• İhracatta KDV İadesi Uygulamaları – (3065 Sayılı KDV Kanunu/İhraç sayılan haller)
• Katılımcılar tarafından örnek olaya göre belgelerin doldurulması ve analiz çalışması,

*İthalat Mevzuatı ve İthalatta Kullanılan Evrakların Analizi

• İthalat ve İthalatçı Tanımı,
• İthalat Rejim Kararı ve İlgili Diğer Mevzuatlar,
• Başlamış İthalat – Antrepo – Özet Beyan – Supalan – Rejim Beyanı – Tasfiye – Demuraj Kavramları,
• İthalat Türleri,
• İthalatta Kullanılan Belgeler,
• İthalat Akreditifi Açma ve İthalatta Ödeme Şekilleri,
• ATA Karnesi
• İthalatta Gözetim ve Koruma Önlemleri,
• Haksız Rekabet ve Anti-Damping Uygulamaları
• İthali Yasak Mallar Listesi
• İthalatta İş Akışı

*Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimleri

• DİR – Dahilde İşleme Rejimi Tanımı,
• Belgenin Elektronik Ortamda Alınması,
• Belgenin Alınması ve Kapatılması için Gerekli Belgeler,
• Cezalar ve Müeyyideler,
• HİR – Hariçte İşleme Rejimi Tanımı,
• Müracaat ve Değerlendirme, İzin Şartları, İzin Süresi ve Yapılacak İşlem,
• Vergilendirme ve İthalatın Gerçekleşmesi, Taahhüdün Kapatılması,
• İptal ve Usulsüzlükler, Cezalar ve Müeyyideler,

*Gümrük ve Kaçakçılık Kanunları, Gümrük Beyannamesi

• 4458 Sayılı Gümrük Kanunu ve Genel Tanımlar,
• Gümrük Rejimleri,
• Gümrük Tarife İstatistik Pozisyon No – (G.T. İ.P)
• Gümrük Beyannamesinin Elektronik Ortamda Yazılması, Gümrük ve İhracatçı Birlikleri Tarafından Onaylanması,
• İthalatta Standardizasyon Uygulaması,
• İthalat Vergilerinin ve KDV’nin Hesaplanması, 
• Gümrüklerde İş Takibi,
• İhracat ve İthalat Gümrüklemesinde İş Akışı,
• 5607 Sayılı Kaçakçılık Kanunu ve Kaçakçılık Sayılan Haller,
• Cezalar ve Zamanaşımı,

*Serbest Bölge Mevzuatı ve Uygulamaları

• 3218 Sayılı Serbest Bölgeler Kanunu ve Tanımlar,
• Kuruluş Amaçları ve İşlevi,
• Serbest Bölge Faaliyet Ruhsatı Almak İçin Başvuru Esasları,
• Serbest Bölgede Faaliyet Türleri,
• Serbest Bölge İşlem Formu, Ön Statü Belgeleri Doldurulması ve İşlevleri,

*İhracatta Devlet Yardımları 

• Ekonomi Bakanlığı Yardımları 
- AR-GE Yardımı,
- Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi,
- Uluslar arası Nitelikte Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi,
- Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi,
- Pazar Araştırma ve Pazarlama Desteği,
- Eğitim ve Danışmanlık Desteği,
- Yurtdışında Ofis-Mağaza Açma, İşletme ve Marka Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi,
- İstihdam Yardımı,
- Tasarım Desteği,

- Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY®’nin Desteklenmesi,
- Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi Yardımı,

*Uluslar arası Sözleşmeler, Ticari Uyuşmazlıklar ve Çözüm Yolları

• Sözleşme Örnekleri,
• Ticari Hakların Korunması ve Sözleşme Maddelerinde Boşluk Bırakmama,
• Müzakere - (Negotiation), Arabulucu Kullanma – (Mediation), Uzlaşma- (Conciliation), Tahkim- (Arbitration), Alternatif Uzlaşma Yöntemleri,


E-TİCARET UYGULAMALARINA İLİŞKİN KONULAR

*Dış Ticarette E-Ticaret ve Pazarlamaya Giriş,

• Globalleşen Dünyada E-İş Kavramı
• Globalleşen Dünyada E-Ticaret Kavramı
• E-Ticaret ve Geleneksel Ticaret Arasındaki Farklar
• E-Ticaretin Faydaları
• E-Ticaretin Araçları
• E-Ticaretin En Bilinen Türleri
• E-Ticaretin Genel Sınıfları
• E-Ticaretin Tarafları
• GTİP (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu)
• Ürününüzün Armonize Sistem Numarası
• Armonize Numarasının E-Ticaretteki Yeri ve Önemi

*E-Ticarette Aktörlerin Çalışma Sistemlerinin ve Modellerinin İncelenmesi,

• Üretici
• Üretici / İhracatçı
• Dış Ticaret Firmaları
• Broker

*Sektör ve Ürüne Göre Dış Pazar Araştırması Nasıl Yapılmalıdır?

• E-Ticarette E-İş’e Katkı Sağlayan Devlet Yardımları
• E-Pazarlama Sürecinde Masa Başı Araştırması İçin Değerlendirilebilecek Kaynaklar
• Masa Başı Pazar Araştırması 
• Hedef Pazar İçin Veri Sınıflandırması
• Alan Araştırması
• İnternet Üzerinden Dış Pazar Araştırma ve Uygulamaları
• E-Pazar Yerlerinde Fiyat Karşılaştırma Sitelerinin İncelenmesi

*E-Pazarlamada Yerli Rakiplerin Tespiti,

• Yerli Rakiplerin Tespiti Neden Önemlidir?
• Hangi Kaynaklardan Bulunur?

*Etkili Web Sitesi Hazırlama,

• Domain Nedir? Domain İsminde Nelere Dikkat Etmeliyiz?
• Hosting Nedir?
• Web Sitesi Oluşturulurken Nelere Dikkat Edilmelidir?
• Hedefe ve Ürüne Yönelik İçerik Hazırlarken Dikkat Edilecek Hususlar
• Sitede Rahat Dolaşım
• Bilgilerin Kullanıcıya Sunum Şekli
• E-Katalog Oluşturulması

*Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

• Arama Motoru Robotlarına Dost Siteler Oluşturun!
• Arama Motorlarında Üst Sıralarda Nasıl Çıkarız?
• Google Optimizasyonu ve Yararları
• Web Sitesi Üzerinde Yapılacak Site İçi Optimizasyon
• İnternette Kelime Analizi ve Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi
• Anahtar Kelime Belirlemede Yardımcı Siteler
• Google Anahtar Kelime Bulma Yöntemleri
• Arama Motoruna Ücretli Reklam Verme

*E-Pazarlamada Doğru E-Mail Yazma Teknikleri,

• E-Mail Yazarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular
• Örnek Firma Profilinin Oluşturulması 
• Alıcılardan Gelen Bilgi Talebine Doğru Cevap Verme

*İnternetten Potansiyel Müşteriler İle İletişimde Kullanılan Çeviri Siteleri,

• Farklı Dillerde Gelen Metinlerin İstenilen Dile Çevrilmesi İçin Kullanılan Web Sitelerinin Anlatımı

*İnternet Üzerinden Sektör ve Ürüne Yönelik Alıcı Tespiti ve E-Pazarlama,

• İnternet Üzerinden Yurt İçi Kaynakların Kullanımı
• İnternet Üzerinden Yurt Dışı Kaynakların Kullanımı

*İnternet Üzerinden B2B E-Pazar Yerlerinin Kullanımı,

• Ön Onay Almış E-Pazar Yerleri
• İnternet Üzerinden B2B E-Pazar Yeri Uygulamaları
• E-Pazar Yerlerinde Alıcılarla Online İletişim

Bu etkinliğin süresi geçmiş
Yorktrade Eğitim Salonu
İstanbul / Şişli / ŞİŞLİ
Halaskargazi Cad. No.145 Kuran İş Merkezi Kat.2
Etkinlik Konuları