Scott Bradlee's Postmodern Jukebox

Konser / Diğer

3 Haziran 2016, Cuma

19:00 - 21:00

Ücretli

Etkinlik Detayları

Vintage görünümüne rağmen,  yepyeni bir eğlence biçimi; Postmodern Jukebox, NN Kültür Sanat organizasyonuyla 3 Haziran 2016 akşamı İstanbul Volkswagen Arena'da!

Eskiyi yeniyle harmanlayıp pop müziğe sınıf atlatmak fikriyle yola çıkan Postmodern Jukebox;   Postmodern çünkü, eskiyi yeniyle harmanlayıp iki dönem arasındaki duvarları yıkıyor. Jukebox çünkü, çok insanın bildiği popüler şarkılara odaklanıyor.
İki yıl önce çılgın bir fikir ve yetenekli arkadaşlarla yola çıkan  grubun kurucusu Scott Bradlee, oturma odasındaki kanepe performanslarından, kapalı gişe sahne şovlarına ulaştı. Grubun bugün YouTube'da 1.7 milyon takipçisi var, videoları 400 milyondan fazla izlendi.

Postmodern Jukebox'ın kitlelere ulaşan ilk videosu Robyn Adele Anderson ile kaydettikleri Macklemore'un Thrift Shop şarkısıydı. Şarkıyı 1930'ların jazz stilinde yorumladılar. Videodan kimse fazla bir şey beklemiyordu, emin oldukları tek şey iyi bir iş olduğuydu. Video bekledikleri üzere 10.000 civarında izlendi. Ama beklemedikleri bir şey oldu ve sayı bir gecede 100.000'i geçti. Çok takip edilen internet sitelerinin videoyu ön sayfalarına taşıması ile hafta sonunda videoyu 1 milyon kişi izlemişti. Bu Scott Bradlee'nin 1 milyonun üzerinde izlenen ilk videosuydu.

Postmodern Jukebox, klavyede Scott Bradlee, bateride Chip Thomas, Bass gitarda Adam Kubota, ve kemanda  Stephanie Prive’dan oluşuyor ve vokalistleri temaya göre sıklıkla değişiyor.


Scott Bradlee
Scott Bradlee piyanist, besteci ve popüler müziği kendi zamanlarına getirmiş yenilikçi müzisyenlerin bir araya gelmesiyle oluşan ve git gide gelişen Postmodern Jukebox grubunun yaratıcısı olarak bilinen bir yapımcıdır. New Jersey, Hunterdon County – Union Township'in Pattenburg bölgesinde büyüyen Bradlee, George Gershwin'in "Rhapsody in Blue" şarkısını ilk kez duyduktan sonra 12 yaşında caza aşık oldu. Liseyi Noth Hunterdon Lisesi'nde tamamladı. 

Daha sonra New York Jazz sahnesinde başarılı bir sanatçı olan Bradlee, Sleep No More adlı Broadway dışı bir tiyatro deneyiminde müzik yapımcısı olarak çalıştı.

Yaratıcı ilhamlar peşinde koşarken, popüler müzik üzerine yeniden çalışmaya başlayan Bradlee, 2009 yılında, 1980'lerin popüler müziği ile ragtime-tarzı piyanoyu birleştirerek Hello My Ragtime '80s'i piyasaya sürdü. Düzenli olarak Robert Restoran'da çaldıktan sonra, "Mashups by Candlelight" derlemesini piyasaya çıkarmıştır. Bradlee, 1960’ların R&B müzik tarzıyla Nickelback'in şarkılarını düzenleyen yerel müzisyenlerle birlikte ortak bir çalışma yaparak A Motown Tribute to Nickelback'i piyasaya sürdükten sonra ün kazandı.

2013 yılında Bradlee, Postmodern Jukebox üzerine daha ciddi çalışmaya başlayarak, pop şarkılarını caz, raggy ve swing türünde çalan müzisyenlerden oluşan bir grup oluşturdu. Bu grup Miley Cyrus'un "We Can't Stop" şarkısının kendilerine ait bir doo-wop cover'ıyla birlikte başkalarının da ilgisini çekmeye başladı. Bilinirlikleri arttıkça Bradlee, NPR gibi haber radyolarına röportajlar verdi ve Good Morning America ve Fuse'da canlı performanslar sergiledi. Grup, Cosmopolitan Magazin’in New York ofisini, kendilerinin 1 yıllık çalışmaları ve yılın en popüler şarkılarını analiz etmek için ziyaret etti. 

Grup çalışmaları birçok sanatçı tarafından halka açık şekilde övüldü. Grubun öne çıkan misafir müzisyenleri, Careless Whisper ve Game of Thrones jenerik müziğini grupla birlikte caz türünde coverlayan Dave Koz ve "The End of the World" şarkısının "uzay jazz" türünde çalınmasına katılan Nija'dır. Postmodern Jukebox'ın Puddles Pity Party ile birlikte yaptığı Lorde'a ait Royals şarkısı üzerine olan cover ciddi bir ilgi görmüş ve Bradley'nin Youtube kanalı üzerinde 8.7 milyonun üzerinde tıklanma sayısına ulaşarak 2014 Eylül ayının ikinci en popüler müziği oldu. 

2013 yılında Bradlee video oyunları endüstrisinden de ilgi görmeye başlayarak 2K Games' BioShock Infinite oyununun jenerik müzikleri için besteci itibarını kazandı. Bu jenerikler Bradlee'nin 4 düzenlemesinden oluşmaktadır: Tears for Fears – Everybody Wants to Rule the World (piyano ve vokal), Gloria Jones – Tainted Love (ragtime cover – düzenleme ve piyano), R.E.M – Shiny Happy People (düzenleme ve piyano) ve R.E.M – After You’ve Gone (düzenleme ve piyano) 

2014 yılı Eylül ayının başlarında Bradlee, Kate Davis’in tek başına söylerken kontrbas, Bradlee'nin piyano ve Dave Tedeschi'nin davul çaldığı "All About That (Upright) Bass" adlı, All About That Bass'in jazz bir versiyonunu Youtube’a yükledi ve 3 ay içerisinde bu video 8 milyon kere izlendi. Ayrıca gene 2014'de Bradlee'nin YouTube kanalı Postmodern Jukebox, NewMediaRockstars'ın En İyi 100 Kanal sıralamasında 42. oldu.

2014'ün sonlarında Bradlee'nin grubu Amerika ve Avrupa'ya turneye çıktı.

Bu etkinliğin süresi geçmiş
Volkswagen Arena
İstanbul / Sarıyer / SARIYER
UNIQ İstanbul - Huzur Mah. Maslak Ayazağa Cad. Ayazağa Cendere Yolu No: 4